Audyt sklepu online

Audyt sklepu online

Coraz częściej przeprowadza się analizy SEO dla sklepów online z uwagi na rosnącą konkurencyjność w przestrzeni internetowej. To zmusza właścicieli sklepów do skupienia się na poprawie jakości swoich usług na różnych płaszczyznach. Często zdarza się, że mimo osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, sklep nie przekłada tego na sprzedaż.  W takich przypadkach pomocny staje się audyt SEO.

 

Na czym polega audyt SEO dla sklepu internetowego?

Audyt sklepu online to kompleksowa analiza mająca na celu identyfikację ewentualnych niedoskonałości, błędów i obszarów wymagających poprawy. Analiza obejmuje zarówno aspekty związane z pozycjonowaniem, jak i z wykorzystywalnością sklepu internetowego dla użytkowników. Opierając się na wynikach audytu, można przeprowadzić optymalizację sklepu, co przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie i w efekcie wzrostu sprzedaży. Przeprowadzenie audytu dla sklepu online pozwoli na znalezienie odpowiedzi na następujące pytania:

  • Czy sklep spełnia standardy ustalone przez Google?
  • Jakie działania można podjąć, aby zwiększyć liczbę odwiedzin sklepu?
  • Jakie kroki można podjąć, aby zwiększyć liczbę dokonanych transakcji?

  

Zakres przeglądu

Audyt SEO sklepu internetowego w zasadzie nie różni się od przeglądu strony internetowej, jednak ze względu na specyfikę witryn sprzedażowych, skupiamy się na nieco innych aspektach. Wykorzystując różnorodne narzędzia do analizy, dokładnie badamy wiele kluczowych czynników, które wpływają na pozycjonowanie sklepu oraz skuteczność konwersji. W analizie skupiamy się przede wszystkim na architekturze informacji i nawigacji w sklepie online. Ocena obejmuje sprawdzenie czy elementy takie jak przycisk "Dodaj do koszyka" są widoczne i łatwe do odnalezienia przez użytkowników, a także czy cały proces zakupowy przebiega w sposób klarowny i intuicyjny.

 

Podczas audytu szczególną uwagę poświęcamy również opisom produktów. W przypadku sklepów internetowych stanowią one kluczowy element determinujący, czy klient będzie zainteresowany dokonaniem transakcji. Opisy produktów pełnią również rolę miejsc do umieszczania istotnych fraz kluczowych, które wspomagają zdobywanie ruchu organicznego z wyszukiwarek. Warto zaznaczyć, że Google wyróżnia szczególnie treści o rozbudowanej zawartości, dlatego analizujemy opisy również pod kątem ich długości i treści.

Istotną kwestią, równie istotną dla Google jak i dla wygody odwiedzających, jest szybkość ładowania sklepu. Biorąc pod uwagę fakt, że wiele osób przegląda oferty sklepów internetowych za pomocą urządzeń mobilnych, skupiamy się również na ocenie szybkości ładowania wersji mobilnej strony.

 

Wszystkie te elementy stanowią integralną część procesu audytu SEO, gdzie naszym celem jest zapewnienie optymalnej widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania oraz zapewnienie użytkownikom przyjaznego i efektywnego doświadczenia przeglądania ofert.

 

Audyt SEO sklepu online to inwestycja, która pozwala na wykonanie optymalizacji serwisu, aby mógł on osiągać lepsze pozycje w wyszukiwarkach, a tym samym zwiększał ruch i generował większą sprzedaż. Audyt pozwala również określić, jakie zmiany należy wdrożyć, aby sklep stał się przyjazny dla użytkownika i zachęcał go do dokonania zakupu. Poznanie mocnych i słabych stron posiadanego sklepu internetowego pozwala również zwiększyć skuteczność przyszłych działań marketingowych.

 

Szczegółowy audyt jest czasochłonną pracą zakończoną raportem, który trafia do klienta. Obszerność takiego raportu zależy od wielkości sklepu internetowego oraz ilości zdiagnozowanych błędów. W dokumentacji wyszczególnione zostają wszystkie błędy, braki oraz niezgodności z wytycznymi Google. W raporcie zamieszczamy proponowane rozwiązania i wskazówki, które pozwolą naprawić zaistniałe problemy. Możemy wykonać ich wdrożenie, czyli optymalizację, jeśli klient sobie tego zażyczy. Audyt można przeprowadzić w dowolnym momencie, jednak rekomendujemy jego wykonanie już na etapie tworzenia nowego sklepu internetowego. Poznanie błędów i nieprawidłowości projektu sklepu pozwoli ograniczyć koszty związane z jego modernizacją. O audycie warto pomyśleć również podczas wprowadzania istotnych zmian, a także gdy sklep odnotowuje spadek ruchu lub problemy sprzedażowe.

Opinie (0)

Zobacz firmy

HASBORG producent maszyn piekarniczych

Rakszawa 508
37-111 Rakszawa

Średnia Ocena

5/5
Linea - Profesjonalny serwis maszyn TASKI

Warszawska 139
35-205 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Producent tonerów DMD Rzeszów

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Sukces cukierni - profesjonalne piece cukiernicze

Sukces cukierni - profesjonalne piece cukiernicze

Agencje interaktywne na polskim rynku

Agencje interaktywne na polskim rynku

Maszyny pakujące a zrównoważony rozwój

Maszyny pakujące a zrównoważony rozwój