Identyfikacja wizualna to całość symboliki stosowanej przez firmę w celu zwiększenia jej rozpoznawalności na rynku. Do identyfikacji wizualnej zaliczają się między innymi: logo, kolory firmowe, druki firmowe, środki transportu, ubiór pracowników (szczególnie jeśli mają bezpośredni kontakt z klientem) oraz tablice i szyldy reklamowe.
Identyfikacja wizualna pozwala szybko wyróżnić dana firmę oraz utrwalić jej wizerunek w świadomości odbiorców. Na sukces firmy składają się nie tylko świetna oferta, korzystne ceny oraz doskonała reklama. Ogromne znaczenie ma również to, jak wygląda dana marka, w jakiej kolorystyce utrzymane jest logo, jakie pierwsze wrażenie robi strona internetowa oraz czy wizytówki są wystarczająco przejrzyste. Warto pamiętać o tym, by zadbać o odpowiednią identyfikację wizualną firmy, błędnym podejściem, stosowanym głównie przez niewielkie przedsiębiorstwa jest całkowite ignorowanie tego aspektu.
Opracowanie identyfikacji wizualnej firmy warto powierzyć osobie, która posiada doświadczenie w tego typu działaniach. Jest to niezwykle istotne, ponieważ proces jej tworzenia obejmuje dopracowywanie najdrobniejszych szczegółów. Znaczenie ma nie tylko odpowiedni kształt czy symbolika, ale również wybór najbardziej pasującego do działalności firmy koloru. Każdą barwę cechuje określona symbolika, pomarańczowy utożsamiany jest z energią i kreatywnością, czerwony z bogactwem i przemocą, brązowy symbolizuje zdrowie i solidność, a zielony wzrost i harmonię.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy