Intranet to wysokiej jakości sieć komputerowa, której działanie pozwala na możliwość korzystania z połączenia komputerów funkcjonujących w obrębie danej instytucji, organizacji lub firmy czy przedsiębiorstwa. Sprawia to więc, że znacznie upłynniona oraz usprawniona zostaje zarówno komunikacja na linii pracownik-właściciel, jak również kontakt pomiędzy osobami zatrudnionymi. Ponadto warto również podkreślić, że Intranet sprzyja przyspieszeniu realizacji spraw formalnych.
W pewnym zakresie przypomina on Internet, jednakże pole jego działania okazuje się w praktyce nieco węższe. Podstawową funkcją Intranetu jest możliwość błyskawicznego wysyłania wiadomości jakie docierać mają do wszystkich osób zatrudnionych w danej placówce. Nieważne czy tyczy się to ogłoszeń czy powiedzmy biuletynów informacyjnych bądź zmian w regulaminach i rozporządzeń. Kolejną istotną zaletą intranetu jest także możliwość wyraźnego poprawienia pracy systemu obsługi klienta oraz CRM-u.
Intranet szczególnie dobrze sprawdza się zwłaszcza wówczas, gdy mamy do czynienia z placówkami rozsianymi w różnorodnych miejscowościach lub nawet oddziałami międzynarodowymi. W konsekwencji tego przepływ wiadomości jest nie tylko szybki, ale także bardzo dokładny. Nie ma więc miejsca na niedoinformowanie bądź ewentualne błędy czy pominięcie kogoś i nie uwzględnienie go. Wszelkie dane przesyłane są bowiem automatycznie do każdego pracownika jaki dysponuje loginem i hasłem do panelu intranetu.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy