Marketing medyczny - czy reklama w ochronie zdrowia jest możliwa?

Marketing medyczny - czy reklama w ochronie zdrowia jest możliwa?

Ochrona zdrowia jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż. Nowe placówki oferujące usługi medyczne wyrastają co chwilę niczym przysłowiowe "grzyby po deszczu". Jak zatem wśród tak licznej konkurencji wyróżnić się na rynku, wyrobić renomę i zyskać zaufanie wśród pacjentów? Z pomocą przychodzi marketing medyczny, który dopasowany do potrzeb danej placówki może z sukcesem pracować na jej rozpoznawalność.

Czym właściwie jest marketing medyczny?
Lekarze, którzy prowadzą własny gabinet, jak również menadżerowie placówek medycznych zastanawiają się nad tym, w jaki sposób mogliby dotrzeć ze swoimi usługami do pacjentów, nie naruszając przy tym prawa, które ogranicza swobodę w reklamowaniu dla służby zdrowia. Te dwie kwestie pozwala pogodzić marketing medyczny, który polega na prowadzeniu działań legalnych w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Marketing medyczny koncentruje się na przekazywaniu informacji dotyczących zakresu realizowanych świadczeń, stosowanych metod, polityki cenowej, jak również udogodnień oferowanych dla pacjentów danego gabinetu. Ta forma marketingu wbrew pozorom pozwala korzystać z szerokiego zakresu działań, które mają na celu kształtowanie pozytywnego wizerunku. Wymaga to stworzenia indywidualnej strategii, która będzie realizowana konsekwentnie w długim kresie czasu. Niestety, lekarze są wyjątkowo zajętą grupą zawodową, a marketing medyczny wymaga dużego nakładu czasu. Na szczęście obecnie można znaleźć profesjonalne firmy, które zajmują się prowadzeniem kampanii dla lekarzy.

Dlaczego warto zdecydować się na wdrożenie działań?
Konkurencja w branży medycznej powoduje, że wiele gabinetów świeci pustkami. Dodatkowo, pacjenci zwykle z dystansem podchodzą do lekarzy, o których dotąd nie słyszeli. W pierwszej kolejności trzeba więc zdobyć ich zaufanie. Specjaliści, którzy są obecni na rynku od dawna i cieszą się dużą renomą, nie mają zwykle problemu z tym, aby pozyskać nowych pacjentów. Są oni często polecani przez osoby, które w przeszłości korzystały z ich wizyt.
Inaczej jest z lekarzami, którzy jeszcze nie zdążyli wyrobić sobie silnej marki. Na szczęście profesjonalne działania takie jak marketing szeptany medyczny pomagają zwiększyć rozpoznawalność i zdobyć zaufanie odbiorców. Fora internetowe czy medyczne portale branżowe są doskonałym miejscem do realizacji tego typu działań. Przebywa na nich duża grupa osób, która poszukuje odpowiedniego specjalisty. Można w ten sposób skutecznie zachęcić ich do wyboru konkretnego lekarza lub placówki. Odpowiednie działania nie tylko zwiększają zaufanie pacjentów, ale także kreują świadomość wśród odbiorców, którzy nawet nie mają często pojęcia o tym, że w ich okolicy znajduje się gabinet, w którym przyjmuje świetny specjalista. Komunikacja i marketing medyczny to także narzędzia, które budują wizerunek eksperta, który skutecznie przyciąga nowych pacjentów.

Opinie (8)

Witold

2022-04-14 10:46:30

Adres IP:

*.*.*.068

Marketing medyczny sprawił, że moja przychodnia przyciąga większą ilość pacjentów
Piotr Maruć

2022-04-06 10:48:16

Adres IP:

*.*.*.217

Skuteczny sposób żeby dać się poznać większej grupie pacjentów
Piotr

2021-09-03 07:25:36

Adres IP:

*.*.*.19

Znajomy farmaceuta polecił mi taką usługę, kiedy otwierałem nową aptekę. Takie działania, pomogły już na samym początku skierować zainteresowanie w moją stronę.
Krzysztof

2020-05-21 07:39:44

Adres IP:

*.*.*.99

Czytałem ostatnio na temat marketingu szeptanego medycznego, korzystam z rozwiązań jakie proponują agencje marketingowe jednak w tej formie jeszcze z żadną nie nawiązałem współpracy. Planuje w najbliższym czasie podjąć takie kroki.
Paulina

2020-05-15 07:48:07

Adres IP:

*.*.*.33

Ciekawy artykuł.
Robert

2020-02-28 19:50:02

Adres IP:

*.*.*.76

Takie działania na rynku farmaceutycznym są wręcz niezbędne!
Kasia

2019-12-09 06:59:39

Adres IP:

*.*.*.41

Pewnie, jednak należy zwrócić uwagę aby firma która się tym będzie zajmować była doświadczona.
Adam

2019-11-27 08:52:09

Adres IP:

*.*.*.107

Reklama w ochronie zdrowia jest jak najbardziej możliwa, ja korzystam z usług agencji marketingowej i te działania chociaż pozornie nie widoczne to przynoszą świetne skutki.

Zobacz firmy

HASBORG producent maszyn piekarniczych

Rakszawa 508
37-111 Rakszawa

Średnia Ocena

5/5
Linea - Profesjonalny serwis maszyn TASKI

Warszawska 139
35-205 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Producent tonerów DMD Rzeszów

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Zarabianie na handlu domenami

Zarabianie na handlu domenami

Jak i gdzie zorganizować konferencję w dobie koronawirusa?

Jak i gdzie zorganizować konferencję w dobie koronawirusa?

Oprogramowanie CRM- zastosowanie w firmach

Oprogramowanie CRM- zastosowanie w firmach