Ochrona zdrowia jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż. Nowe placówki oferujące usługi medyczne wyrastają co chwilę niczym przysłowiowe "grzyby po deszczu". Jak zatem wśród tak licznej konkurencji wyróżnić się na rynku, wyrobić renomę i zyskać zaufanie wśród pacjentów? Z pomocą przychodzi marketing medyczny, który dopasowany do potrzeb danej placówki może z sukcesem pracować na jej rozpoznawalność.
Czym właściwie jest marketing medyczny?
Lekarze, którzy prowadzą własny gabinet, jak również menadżerowie placówek medycznych zastanawiają się nad tym, w jaki sposób mogliby dotrzeć ze swoimi usługami do pacjentów, nie naruszając przy tym prawa, które ogranicza swobodę w reklamowaniu dla służby zdrowia. Te dwie kwestie pozwala pogodzić marketing medyczny, który polega na prowadzeniu działań legalnych w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Marketing medyczny koncentruje się na przekazywaniu informacji dotyczących zakresu realizowanych świadczeń, stosowanych metod, polityki cenowej, jak również udogodnień oferowanych dla pacjentów danego gabinetu. Ta forma marketingu wbrew pozorom pozwala korzystać z szerokiego zakresu działań, które mają na celu kształtowanie pozytywnego wizerunku. Wymaga to stworzenia indywidualnej strategii, która będzie realizowana konsekwentnie w długim kresie czasu. Niestety, lekarze są wyjątkowo zajętą grupą zawodową, a marketing medyczny wymaga dużego nakładu czasu. Na szczęście obecnie można znaleźć profesjonalne firmy, które zajmują się prowadzeniem kampanii dla lekarzy.
Dlaczego warto zdecydować się na wdrożenie działań?
Konkurencja w branży medycznej powoduje, że wiele gabinetów świeci pustkami. Dodatkowo, pacjenci zwykle z dystansem podchodzą do lekarzy, o których dotąd nie słyszeli. W pierwszej kolejności trzeba więc zdobyć ich zaufanie. Specjaliści, którzy są obecni na rynku od dawna i cieszą się dużą renomą, nie mają zwykle problemu z tym, aby pozyskać nowych pacjentów. Są oni często polecani przez osoby, które w przeszłości korzystały z ich wizyt.
Inaczej jest z lekarzami, którzy jeszcze nie zdążyli wyrobić sobie silnej marki. Na szczęście profesjonalne działania takie jak marketing szeptany medyczny pomagają zwiększyć rozpoznawalność i zdobyć zaufanie odbiorców. Fora internetowe czy medyczne portale branżowe są doskonałym miejscem do realizacji tego typu działań. Przebywa na nich duża grupa osób, która poszukuje odpowiedniego specjalisty. Można w ten sposób skutecznie zachęcić ich do wyboru konkretnego lekarza lub placówki. Odpowiednie działania nie tylko zwiększają zaufanie pacjentów, ale także kreują świadomość wśród odbiorców, którzy nawet nie mają często pojęcia o tym, że w ich okolicy znajduje się gabinet, w którym przyjmuje świetny specjalista. Komunikacja i marketing medyczny to także narzędzia, które budują wizerunek eksperta, który skutecznie przyciąga nowych pacjentów.
2022-04-06 10:48:16
Adres IP:
*.*.*.217
2021-09-03 07:25:36
Adres IP:
*.*.*.19
2020-05-21 07:39:44
Adres IP:
*.*.*.99
2020-05-15 07:48:07
Adres IP:
*.*.*.33
2020-02-28 19:50:02
Adres IP:
*.*.*.76
2019-12-09 06:59:39
Adres IP:
*.*.*.41
2019-11-27 08:52:09
Adres IP:
*.*.*.107
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2022-04-14 10:46:30
Adres IP:
*.*.*.068