Z roku na rok marketing szeptany staje się coraz częściej wykorzystywaną formą promowania oraz reklamowania produktów i usług. Dzięki swojej niewymuszonej formie jest o wiele bardziej naturalny niż klasyczna reklama, którą można zobaczyć w telewizji lub usłyszeć w audycji radiowej.
Marketing szeptany to jednak nie tylko reklama, ale także działania mające na celu poprawę wizerunku firmy. Większość osób, które planują skorzystać z usług danego przedsiębiorstwa, sprawdza opinie na jego temat w internecie. To najszybszy i najłatwiejszy sposób na znalezienie wszystkich potrzebnych informacji, a dostęp do tego źródła wiedzy ma praktycznie każdy. Dzięki temu nie tylko bez trudu dociera do wszystkich zainteresowanych odbiorców, ale także ułatwia wyrażanie opinii tym, którzy pragną podzielić się swoją wiedzą z innymi. W ten sposób marketing szeptany staje się jednym z najbardziej wiarygodnych sposobów tworzenia renomy firmy. Działania tego typu prowadzone w internecie szybko zwiększają zainteresowanie daną stroną, co korzystnie wpływa na zyski przedsiębiorstwa. Zaletą takiego rozwiązania jest także niewielka liczba osób wymagana do takiej pracy. Często wystarczy jedna osoba, która zdobędzie zaufanie pewnej grupy odbiorców i podzieli się z nimi pozytywnymi opiniami na temat firmy bądź produktu. Jeżeli dodatkowo opinię tę potwierdzą inni, działania marketingowe można uznać za zakończone sukcesem. Należy jednak zadbać o to, żeby prowadzone działania nie zostały odebrane jako zbyt nachalne. Promocja musi być subtelna, ponieważ tylko wtedy odbierana jest jako wiarygodna. Ludzie z własnej woli wyrażają najczęściej opinie negatywne, natomiast jeśli coś spełnia ich oczekiwania, pozostawiają to bez komentarza i uważają za naturalne i zgodne z ich wymaganiami. Dlatego też wiele firm zatrudnia osoby, które pozytywnie wypowiadają się na temat ich usług, dzięki czemu ich reputacja znacznie się poprawia. Jeżeli jednak odbiorca poczuje się osaczony nadmierną ilością peanów na temat jakiejś firmy, szybko może dojść do wniosku, że jest ona nieuczciwa i próbuje ukryć jakieś swoje niedociągnięcia. Wówczas nie tylko nie poprawimy jej wizerunku, ale wręcz znacznie go pogorszymy.
Jak widać, marketing szeptany ma mnóstwo cech, które działają na jego korzyść i sprawiają, że często sięgamy po tę formę reklamy. Należy jednak pamiętać, aby podchodzić do tego sposobu promocji z rozwagą, bo tylko wtedy nasza strategia odniesie sukces i zostanie odczytana jako wiarygodna i uczciwa.
2022-04-01 10:51:07
Adres IP:
*.*.*.222
2022-03-23 10:52:06
Adres IP:
*.*.*.116
2021-09-02 12:56:53
Adres IP:
*.*.*.46
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2022-04-14 10:50:22
Adres IP:
*.*.*.025