Humor w reklamie jest wykorzystywany od bardzo dawna, ale jeszcze nie był tak popularny jak obecnie.
Twórcy reklam zauważyli bowiem, że dzięki zabawnym tekstom czy sytuacjom, metaforom lub bazowaniu na stereotypach, reklamy stają się bardziej zauważalne i zapadają w pamięć odbiorców. Z tego względu reklama z humorem jest atrakcyjnym towarem, który zamawiany jest przez coraz więcej firm. Przykładem nieoczywistych, humorystycznych reklam jest choćby kampania piwa Żubr, sieci sklepów Biedronka czy TP S.A a obecnie Orange z wykorzystaniem maskotek Serca i Rozumu. Z pewnością każdy kojarzy co najmniej kilka reklam tych firm czy produktów.
Z humorem w reklamie należy jednak uważać i działać bardzo ostrożnie. Dlaczego? Głównie dlatego, że może on zostać źle zrozumiany, a śmieszne sytuacje niektórych mogą urazić i zniechęcić do marki. Najlepiej więc tworzyć reklamy oparte na humorze powszechnie rozumianym, nie dotykającym spraw religii, ras czy polityki. Ponadto jeśli skupimy się wyłącznie na humorze w reklamie, a nie na cechach produktu, marka może zostać w ogóle nie zauważona, bo zabawna gra słów lub sytuacja ją przesłoni. Humor musi dotyczyć zalet firmy czy produktu, tylko wtedy będzie on z nim kojarzony.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy