Reklama internetowa jest specyficzna i posiada nieco inne cechy niż standardowe formy promocji.
Przekaz on-line ma jednak wiele zalet i dlatego jest wykorzystywany na szeroka skalę. Obecnie właśnie za pośrednictwem sieci wiele firm dociera do potencjalnych odbiorców świadczonych usług czy też oferowanych dóbr.
Reklama w Internecie jest przede wszystkim interaktywna. Oznacza to, że możliwe jest prowadzenie dialogu, utrzymanie obustronnych interakcji pomiędzy konkretnymi użytkownikami sieci. Wiele form promowania firmy nie jest widoczna ponad to gołym okiem - działalność na blogu czy też w serwisie społecznościowym jest tego rewelacyjnym przykładem.
Reklama w Internecie nie ma też barier czasowych ani geograficznych. Konkretna strona internetowa może być przeglądana nawet w miejscu odległym od stacjonarnej siedziby konkretnego przedsiębiorstwa. Takie działania pozwalają nam też na wielką elastyczność i dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. W Internecie możemy nie tylko zdecydować się na formy reklamy bezpośredniej (jak banery czy też artykuły sponsorowane) ale również na badanie opinii potencjalnych klientów poprzez ankiety (np. mailowe), które pozwolą nam zrozumieć potrzeby konsumentów i dopasować prezentowaną ofertę do ich oczekiwań. Przyznać też trzeba, że reklama w Internecie nie wiąże się z koniecznością ponoszenia wysokich wydatków. Jest stosunkowo tania.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy