Techniki marketingu w ciągu lat się stale zmieniają i te, które wykorzystywane były w dwudziestym wieku nie są już aktualne.
Specjaliści od reklam zastanawiają się, jak dotrzeć do danej grupy osób. Można wyróżnić kilka technik, do których należy również targetowanie behawioralne, mająca wiele zalet. Użycie marketingu behawioralnego sprawia, że liczba odsłon jest mniejsza, jednak współczynnik konwersji wzrasta. Używając techniki targetowania behawioralnego zyskujemy konkretną i określoną grupę adresatów, która jest zainteresowana daną ofertą.
Analizując zachowanie internautów, można określić w którym momencie chcemy aby pojawiła się dana reklama. Osoba przeglądająca na przykład samochód, niekoniecznie chce go kupić. Gdy jednak otworzy ona podstronę o kupnie samochodu, wtedy wyświetlona zostanie reklama z ofertą kupna samochodu. Mamy wtedy większe prawdopodobieństwo, że reklama zostanie otwarta a my nie będziemy ponosić kosztów za wyświetlanie jej w miejscu, gdzie może być zbędna. Zachowanie internauty możemy ocenić na kilka sposobów. Należą do nich zachowanie oczekiwane, zachowanie powtarzające się oraz zachowanie sekwencyjne.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy