Poprzez jakość w tworzonym projekcie rozumiemy, że produkt stworzony został zgodnie z oczekiwaniami klienta oraz że uzyskane zostały korzyści, jakie były stawiane za cel na początku tworzenia projektu.
Nie jest możliwe kontrolowanie jakości bez planu. Kontrola jakości ma na celu sprawdzenie techniki oraz działań operacyjnych, które mają na celu zaspokojenie wymagań jakościowych. Konieczne jest między innymi wykonywanie różnych testów, które pozwalają sprawdzić jak zachowuje się system w różnych sytuacjach.
Jednak działania nadzoru jakości nie stanowią zakresu metodyki PRINCE2, który zakłada skoncentrowanie się na produkcie, aby być w stanie opisać oczekiwania jakościowe klienta oraz kryteria akceptacji projektu w Opisie Produktu Końcowego Projektu. Kierownik organizacji lub programu odpowiedzialny jest za nadzór jakością. Kierownik projektu musi jednak przygotować Strategię Zarządzania Jakością, jak również przygotować dokumentację, która zawiera oczekiwania jakościowe klienta i kryteria akceptacyjne.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy