Intranet - definicja, wady i zalety

Intranet - definicja, wady i zalety

Pod pojęciem Intranetu rozumie się sieć komputerową działającą w obrębie na przykład danej firmy czy też przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji do intranetu dostęp mają wyłącznie osoby zatrudnione w konkretnym miejscu. Już chociażby samą nazwąIntranet przypomina Internet. I owszem pewne, spore podobieństwa zdecydowanie da się tu wyróżnić. Jednakże podstawową ich różnicą jest fakt, że Internet dociera do szerokiego grona użytkowników, zaś intranet raczej do wąskiego i ściśle określonego.

Niegdyś wynalazek intranetu stosowany był wyłącznie do zamkniętych obszarów wewnątrz firmowych. Teraz natomiast sytuacja uległa zmianie i intranet stosowany jest na znacznie szerszą skalę. W przeszłości, kiedy intranet miał dopiero swój początek był on doskonałą formą zastępującą tradycyjne broszurowane newslettery. Zwyczajne, drukowane biuletyny informacyjne przestały być więc potrzebne.

Na chwilę obecną z kolei intranet ma bardzo duże pole manewru. Dzięki swym szerokim funkcjom może być on użyty na przykład po to, by dostać się do innych systemów danej firmy. Ponadto warto także dodać, że intranet stanowi podstawę dzisiejszej spójnej i sprawnej komunikacji wewnątrz firmowej. Co więcej, do intranetu można się bez problemu dostać także z innych komputerów niż te funkcjonujące wewnątrz firmy. Możliwe to jest poprzez zalogowanie się za pomocą Internetu.

Generalnie rzecz biorąc tworzenie systemu intranetu ma bardzo dużo korzyści i zalety funkcjonowania tejże sieci widoczne są praktycznie w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości oraz charakteru.

Opinie (0)

Zobacz firmy

HASBORG producent maszyn piekarniczych

Rakszawa 508
37-111 Rakszawa

Średnia Ocena

5/5
Linea - Profesjonalny serwis maszyn TASKI

Warszawska 139
35-205 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Producent tonerów DMD Rzeszów

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Reklama i Public Relations

Reklama i Public Relations

Webinary - czym są i kto może z nich korzystać

Webinary - czym są i kto może z nich korzystać

Reklama bazująca na humorze

Reklama bazująca na humorze